2013. október 8., kedd

A sehány éves kislány

Gyermekkorom egyik kedvenc kis könyve a Marie-Claude Monchaux: A sehány éves kislány című könyv, amely a legkisebbeknek íródott felvilágosító könyv. A mai napig megvan, negyedik kiadás, 1971-es év, és 1975-ben fordította magyar nyelvre Rónay György.
Körülnéztem interneten, 2000Ft körül mozog most az ára, az én könyvemre 29Ft van írva. :)


Egy kislány elmeséli születése történetét, őt Marikának hívják:

A könyvből részlet:

"Ez nem tündérmese, hanem igaz történet, de szebb minden tündérmesénél, mert egy igazi kislány igaz története."

"Marika mamájának: 
A nevem Marika. Kétesztendős kislány vagyok.
Ez a mamám. A papám nagyon erős ember.
Mielőtt megszülettem, csak fiúk voltak a családban:
Pisti, Palkó és annyi, de annyi unokatestvérem, hogy be sem tudnám mutatni valamennyit!

Nos mióta megszülettem, a rengeteg fiú közt én vagyok a ház királynője!..."

Az írónőnek van egy másik könyve, amelyben egy 4éves kisfiú történetét ismerhetjük meg, Andris mesél, címe: Nekem két születésnapom van.




Hasonló témájú könyvek még pl. a Peti, Ida és Picuri. A svéd szerzőpáros Fagerström Grethe és Hansson Gunilla írta és rajzolta a könyvet és Róna Annamária fordította.
Ez a képregény formában megírt, megrajzolt könyvecske, amelyben Peti és Ida azt meséli hogyan várja kistestvérét.



Végül Sheila Kitzinger Már élsz című könyve csodálatos utazásra hív, amely során újra átélheted mit csináltál amikor még édesanyád testében voltál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése